O modulu
Aktuelno vreme dobrim delom podseća na period koji je pratio početke velike ekspanzije medija u Srbiji (pre 20 godina), odnosno, na promene koje donose suštinsku transformaciju medijskog biznisa. Početkom 2000-ih fokus je bio na boljoj metrici i modelima kupovine tradicionalnih kanala, demografskom targetiranju… U 2020-im fokus je značajno sofisticiraniji i baziran je na tehnologiji (AI, ML, data), odnosno, usmeren na adressability, targetiranje i komunikaciju kroz platforme, performance i tretiranje medija, kao direktnih sales kanala. Često se ulaže napor da se razlikuju različiti delovi komunikacionog ekosistema u kome se nalazimo, umesto da sve sagledavamo kao jednu sredinu koja zavisi od međusobnih uticaja i koja se nadopunjuje. Naš zadatak će pre svega biti da razumemo ekosistem (iz oba aspekta, linear & adressable media), da shvatimo uloge svih ključnih delova i kako kontribuiraju, odnosno, da zaključimo kako mediji participiraju u širim marketing i biznis strategijama.
Koordinator modula
Managing Director, EssenceMediacom
Mile je u agencijskom poslu od ranih 2000-ih (spletom srećnih okolnosti), ne sluteći da će mu rad u medijima postati životni poziv u kojem uživa već 20 godina. Ovaj period je predstavljao idealno vreme za početak rada u industriji, pre svega zbog sveobuhvatne ekspanzije medijskog biznisa, značajnog povećanja prisustva internacionalnih kompanija na tržištu koje su donele i više standarde (know-how, pristupi, procesi, budžeti, trading modeli…) ulaganje u istraživanja, što je bio preduslov za dalji razvoj fragmentaciju/diversifikaciju samih agencija. U tim okolnostima, naprosto nije bilo moguće ostati „imun” na adrenalin koji ovaj posao donosi i know-how koji je postao dostupan. Posebno kroz rad u internacionalnoj agenciji Grey Worldwide, sa klijentom Procter&Gamble. Brzo je prešao put od media planera, do koordinatora P&G team-a, odnosno, media direktora zaduženog za celokupnu medijsku operaciju u okviru agencije, a koja se oslanjala na MediaCom (medijski deo Grey Group). Po odvajanju GroupM operacije u Srbiji 2017. godine, postaje Managing Director u MediaCom-u. Tokom dve decenije, sticao je iskustva u različitim kategorijama, a za potrebe nekih od najprestižnijih klijenata u Srbiji i regionu (P&G, TCCC, Mars, adidas, T Comm), aktivno učestvujući u transformaciji medijskog biznisa. Kada razmišlja o dostignućima u karijeri, svakako su mu na prvom mestu relacije sa klijentima, od kojih neke traju već 20 godina, bez prestanka – po njegovom mišljenju, to je najveća potvrda biznis partnerstva koje je bazirano na transparetnosti, razumevanju, iskrenosti i rezultatima. Trenutno je u potrazi za #breakthroughs koji će dovesti EssenceMediacom & GroupM na sam vrh tržišta koje vodi (po uzoru na Global i EMEA).
teme
ciljevi
predavači