Mediji

O modulu

Aktuelno vreme dobrim delom podseća na period koji je pratio početke velike ekspanzije medija u Srbiji (pre 20 godina), odnosno, na promene koje donose suštinsku transformaciju medijskog biznisa. Početkom 2000-ih fokus je bio na boljoj metrici i modelima kupovine tradicionalnih kanala, demografskom targetiranju… U 2020-im fokus je značajno sofisticiraniji i baziran je na tehnologiji (AI, ML, data), odnosno, usmeren na adressability, targetiranje i komunikaciju kroz platforme, performance i tretiranje medija, kao direktnih sales kanala. Često se ulaže napor da se razlikuju različiti delovi komunikacionog ekosistema u kome se nalazimo, umesto da sve sagledavamo kao jednu sredinu koja zavisi od međusobnih uticaja i koja se nadopunjuje. Naš zadatak će pre svega biti da razumemo ekosistem (iz oba aspekta, linear & adressable media), da shvatimo uloge svih ključnih delova i kako kontribuiraju, odnosno, da zaključimo kako mediji participiraju u širim marketing i biznis strategijama.

Koordinator modula

Mile Banić

Managing Director, EssenceMediacom

Mile je u agencijskom poslu od ranih 2000-ih (spletom srećnih okolnosti), ne sluteći da će mu rad u medijima postati životni poziv u kojem uživa već 20 godina. Ovaj period je predstavljao idealno vreme za početak rada u industriji, pre svega zbog sveobuhvatne ekspanzije medijskog biznisa, značajnog povećanja prisustva internacionalnih kompanija na tržištu koje su donele i više standarde (know-how, pristupi, procesi, budžeti, trading modeli…) ulaganje u istraživanja, što je bio preduslov za dalji razvoj fragmentaciju/diversifikaciju samih agencija. U tim okolnostima, naprosto nije bilo moguće ostati „imun” na adrenalin koji ovaj posao donosi i know-how koji je postao dostupan. Posebno kroz rad u internacionalnoj agenciji Grey Worldwide, sa klijentom Procter&Gamble. Brzo je prešao put od media planera, do koordinatora P&G team-a, odnosno, media direktora zaduženog za celokupnu medijsku operaciju u okviru agencije, a koja se oslanjala na MediaCom (medijski deo Grey Group). Po odvajanju GroupM operacije u Srbiji 2017. godine, postaje Managing Director u MediaCom-u. Tokom dve decenije, sticao je iskustva u različitim kategorijama, a za potrebe nekih od najprestižnijih klijenata u Srbiji i regionu (P&G, TCCC, Mars, adidas, T Comm), aktivno učestvujući u transformaciji medijskog biznisa. Kada razmišlja o dostignućima u karijeri, svakako su mu na prvom mestu relacije sa klijentima, od kojih neke traju već 20 godina, bez prestanka – po njegovom mišljenju, to je najveća potvrda biznis partnerstva koje je bazirano na transparetnosti, razumevanju, iskrenosti i rezultatima. Trenutno je u potrazi za #breakthroughs koji će dovesti EssenceMediacom & GroupM na sam vrh tržišta koje vodi (po uzoru na Global i EMEA).

teme

  • koja je uloga medija u marketing strategijama i kako je percipirati;
  • komunikaciona i/ili medijska strategija;
  • sa kim brendovi komuniciraju i kako/da li je potrebno pomeranje u targetiranju;
  • kako definišemo ciljeve i kako ih ostvarujemo;
  • medijsko tržište Srbije i regije;
  • trendovi i kako će se dalje razvijati mediji;
  • media beyond media.

ciljevi

  • mediji (investicija ili trošak) i njihova kontribucija biznisu;
  • gde zapravo počinju mediji i koja je njihova uloga pri definisanju komunikacionih strategija;
  • kako optimizovati kampanje kroz audience planning vs tradicionalna demografija i zašto je to važno;
  • šta sve može biti KPI i zašto biramo konkretni;
  • gde se nalaze Srbija i regija u odnosu na globalne trendove, tj. koliko smo blizu ili daleko;
  • uloga touchpoint-a koji prevazilaze uobičajeno medijsko planiranje (e-comm, content, influencer marketing).

predavači

Aleksandra Ibrajter

PR & Social Team Coordinator, EsseenceMediacom Beograd

Dejan Živanović

Strategy Director, Media House

Ivan Kordić

Chief Marketing Officer, Shoppster

Jovana Petrović

Head of Media, L’Oréal Adria-Balkan

Mariana Kordopati

Brand Operations Director SEE, Procter & Gamble

Tijana Vušković

Audience Planner, Studio X Europe

© 2023 Sva prava zadržana.