Osoba koja vizuelno razmišlja, ona od koje zavisi kvalitet kampanje, esteta, voli da se bavi nijansama, jednog dana art direktor, a može i kreativni direktor.
Stefan je sa 19 godina upisao marketing kurs AcademIAA. U međuvremenu je završio industrijski dizajn, ali smatra da dizajneri ne moraju da znaju da crtaju. Moraju da budu spremni da uče, ali i da konstantno preispituju svoje odluke jer rade u timu. Zbog toga, kada je copy jak, dizajn ne mora da bude još jači.
Preporuka je da na početku treba raditi, isprobavati, učiti. Dizajnirati za izmišljene klijente? Obavezno.
Zablude o dizajnu: da je lak, jeftin, da nešto brzo može da se uradi i da svako može da ga radi.
AcademIAA mu je promenila profesionalni život – shvatio je koliko ne zna o svemu što čini marketing (biznis, istraživanje, analitika, mediji, pa i kreativa) i odlučio da iskoristi priliku – da uči i poveže se sa ostalim polaznicima. Danas je kreativni direktor u agenciji Direct Media.
AcademIAA jedan modul posvećuje digitalnom marketingu i sasvim je normalno da na primer, završite smer računovodstvo, a bavite se digitalom. Gorana Risteski, prva generacija polaznika programa, danas je kreativni strateg u agenciji GrowMojo i radi uglavnom za američko tržište.
Digitalac je sve pomalo – akaunt, kreativac, strateg, community manager. Šira slika i šira znanja su važna, a često se dešava da se digitalac „zabode” u svoj posao i tako onda nastane specijalista za e-mail marketing (?!). Ako biste da zakoračite u ovu oblast, karijerne opcije su velike – pisanje, dizajn, video, strategija, oglašavanje…
Digitalci se ne boje da će im veštačka inteligencija preuzeti posao, ljudska mašta je nepobediva.
Šta je uloga Brand Manager-a? Koje timove treba da poveže, kako radi na inovacijama, zašto se raduje kada ideje „ožive“. Brand Manager je dobar sagovornik kreativcima, ume da izađe na kraj sa njima, naročito jer poseduje biznis gen – on je taj koji pita: Šta će biti sa prodajom na kraju?
Započeti karijeru u agenciji ili kompaniji? To je pitanje za mnoge, iskustva su različita. Ne može da se pogreši, probaj i jedno i drugo.
Aleksandra je 2018. dobila stipendiju AcademIAA i tako zakoračila u marketinšku struku. Prema pravilima, učestvovala je u odbrani case-a i odmah dobila poziv da po završetku programa postane deo Coca-Cola tima koji je te godine bio partner AcademIAA. Bum! Prvi posao. Danas je Brand Development Manager u Atlantic Grupi.
Da li je marketing za mene? Za početak, odgledaj seriju Mad Men. Zabavna je i informativna. Ili upiši marketing kurs.
Ovde se radi o brojevima, ko ih voli – nek izvoli. Ne u smislu da ste genije za matematiku, ali bez njih nema mnogo smisla ući u medijski posao. Ne zaboravite na istraživanja, kreiranje strategija, proučavanje novih kanala.
AcademIAA daje širinu, vidiš kako cela stvar radi i koliko su sve sfere marketinga povezane. Upoznaješ polaznike, konkurente, ljude od krvi i mesa koji se bave interesantnim poslovima. Biznis kontakti i prijateljstva – koristio sam sve!
Media planner, kreativac, manager, strateg i danas Product Manager u kompaniji United Cloud. Može i tako.
Kvantitativna ili kvalitativna istraživanja, primarna ili sekundarna, agencija ili klijent, radnih mesta koliko hoćeš!
Prvo kopaš, kopaš, kopaš. Pre toga pitanje: „Zašto kopam?“ Onda analiza i zaključci.
Stefan je Senior Market Inteligence Expert u kompaniji A1, a svoju karijeru je započeo u istraživačkoj agenciji. Kao polaznik AcademIAA je video šta sve postoji u marketingu i to kroz iskrene priče pravih stručnjaka, uz jedan neformalni vajb i povezivanje sa kolegama polaznicima.
Copywriting je tip posla koji već praktikuješ svakodnevno, a sada možeš da ga radiš i za to dobiješ novac. Pisanje čiji je cilj prodaja nečega. Verbalizacija ideja. Sročiti slike u reči.
Pisati za sebe nije isto što i copywriting. Ovde nemate pravo samo na svoj stil, već treba pogoditi ton i stil komunikacije brenda. Slogan Just do it nije nastao za tri minuta.
Nije lako neku stvar, koju si već puno puta čuo, ispričati drugačije, ali to je ono što je zabavno kod pisanja. Ako nisi imao 5 iz sprskog, ne znači da nisi za copywriting.
Danas najviše ljudi počinje da piše u digitalu. To nekad nije najsrećnija stvar, jer šabloni nisu poželjni u industriji, a tu ima dosta štancanja. Milena se bavi kreativnim pisanjem u digitalnoj agenciji Žiška i ne plaši se tehnologije i ChatGPT-a.
Izuvanje iz cipela svakog dana, ma sjajno! U jednom danu radiš i saznaš mnogo različitih stvari, dinamika je zagarantovana.
Posao akaunta je teško definisati u jednoj rečenici. Oni brinu o procesu, organizaciji, oni su lideri koji igraju ulogu tampon zone između klijenta i kreativaca. Od njegovih kvaliteta zavisi da li će se stvari dešavati ili će se vući. Vodiš projekat koji treba da bude uspešan.
Marketing kurs AcademIAA donosi kontakte, šeta te kroz sektore, dobijaš široku sliku o industriji, to je za akaunta važno.